lørdag 12. februar 2011

Hvalstrand på en flott vinterdag

Vi har et fantastisk vær igjen. Det må bare benyttes til å være ute. Og til avveksling fra Vardåsen og snusing på elg, så gikk vi i dag ned mot sjøen og gjennom skogsområde som det vandrer rådyr i; jentene fikk brukt sansene der også!



Vi endte opp på Hvalstrand etter en kort tur opp i skogen ved Hval gård (for å hente bæsjeposen vi glemte der på kveldsturen i går ;-)...vi fant-vi fant..og nå er den deponert der den egentlig skulle vært - i søpla); der var det masse to- og firbeinet å treffe. Det gikk veldig bra! Et lite tilløp hos Cherie da vi møtte en 6 mnd gammel tispevalp...men da var Tascha utrolig: hun holdt igjen...så det var jo et spesielt syn: Cherie som dro mot valpen med lett bust og små lyder, og Tascha strittende i mot andre veien: alle fire potene var satt i bremsposisjon. Så det hele ble rolig avvæpnet og en kort hyggelig prat mellom hundeeiere...så det går an!


Hvalstrand er jo et yndet turområde, herlig badestrand og kjent for bygg med sin karakteristiske stil fra 1930-tallet. Ikke minst er stupetårnet et landemerke for Asker fra sjøsiden.


Litt artig å observere også en litt spesiell aktivitet i -10 gr C: proff fotografering av en ung jente i bikini lekkert anrettet på en avsats på et gammelt badehus...hadde lyst å ta et bilde av det også...men syntes det ville være for frekt. Uten tvil: det blir nok noen spektakulære fotos.
Jeg fikk nøye meg med jentene mine...uten bikini ;-).


Badebilde fra Hvalstrand tatt i januar - før isen la seg.
Ellers er det jo morsomt å møte folk som med beundring i blikket kikker på to-spannet mitt og sier: " er det to tollere du har med deg"...og når de på toppen (som i dag) oppfører seg eksemplarisk så kan jeg trygt svare ja og kjenne meg både rik og stolt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar