søndag 26. mai 2013

Ordinær blodsporprøve Stange JFF

Så er vi tilbake fra en svært varm dag i skogen på Stange...nærmere bestemt Temmen. Det var første gang vi deltok her; men det skal vi jammen gjøre flere ganger. En ryddig arrangør som hadde tenkt på det meste...og ikke minst fint skogsterreng.
Jeg måtte rett hjem etter å ha gått sporet, så resultatet har jeg fått pr sms og telefon; kjekt å få så gode sporvenner :-)

Selve sporet kan jeg jo fortelle fra - sånn som jeg opplevde det: Cherie hadde en veldig fin sporstart, faktisk en av de bedre, men allerede ved første vinkel så strevde vi. Vi brukte masse tid på utredning; det var en del tråkk i terrenget som tydet på ferskspor og Cherie utredet det meste...trur eg. I allefall så slet vi inne i skogen, var jo en del kupert som gjorde at jeg holdt henne en del unødvendig igjen og da kan hun finne på å begynne å sjekke ut andre muligheter - selv om hun vet hvor sporet går. Så sånn sett kan jeg også ha bidratt til den litt dårlige sporinga jeg syntes det var. Men...hun markerte nydelig sårleie! Og gikk oss pent inn til sporslutt med klauv! Ikke bare halen, men hele bakparten - svinger 180° når hun finner den :-)

Dommer spør oss så om vi kokte litt i dag...og da kunne jeg hvertfall bekrefte at det gjorde jeg og jeg antok at Cherie var der...hvilket hun bekreftet når vi går tilbake til bilene - med klauven i munnen - da går hun så elegant ned i grøfta som er full av vann og går der videre ;-)

Vi fikk en 1.premie, men ellers ikke plassert i dag. Jeg kan ikke annet enn å si at det er jeg fornøyd med.
Vel hjemme er det ei frøken som har flatet ut - hun har nok brukt litt energi i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar