tirsdag 11. oktober 2011

Gode dager

Den siste uken har vi hatt det godt - jentene og jeg. Vi har utfordret oss selv og fått til mye. I forrige uke la vi avgårde mot Vardåsen (det er lenge siden det!) da regn og tåke forsvant. Jeg var veldig spent på hvordan det ville gå med meg i stigninger...jentene var jeg ikke så redd for, men det gikk bra! Her er Tascha og Cherie på Vardåsen:
 Vi hadde med niste til alle 3; og her nytes tyggebeinet...midt i et kantarell-felt ;-) Da Tascha var ferdig med beinet sitt, begynte hun og snuse rundt...og jammen gikk kantarellene ned også. Hun kan nok ikke brukes som kantarell-sporhund ;-)
 Cherie er veldig nær himmelen - trur eg:
 På tur hjemover igjen stoppet vi på en liten grusbane og trente lydighet. Se på ei snuppe som er god på "På plass":
 mens Tascha fikk utfordret tålmodigheten sin. Litt vanskelig, men jeg synes hun blir flinkere for hver gang vi gjør denne øvelsen. Cherie har heller ikke vondt av å trenes på dette.

En annen dag gikk turen utover Konglungen igjen; her har vi funnet en blåmerket sti som går helt nede ved sjøen:

I dag møtte vi Christian & Nina med Tico & Schanto ved Vettre og så gikk vi samme turen, men i motsatt retning. Dermed fikk de firbeinte løpe fra seg i skogen - fin gjørmebehandling ;-) - før vi kom til Spirabukta og sola. Her ble det lang badepause for de firbeinte - de svømte og svømte. Hentet små og store pinner; Tico og Cherie konkurrerte som vanlig om å få tak i samme pinne først. Tascha og Schanto fikk sine egne små henteoppdrag.




og for den som ser godt etter, så er Cherie så når - så nær på å apportere en levende and...det er vel ikke helt etter "toller-oppskriften"? Anden dukket i siste øyeblikk og vi så den kom opp igjen...så det gikk bra.
Avslutningen var tyggebein til de firbeinte og rundstykker til de tobeinte i sola....før vi vandret tilbake via Løkenes til Vettre og hjem....herlig var det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar