onsdag 16. mai 2012

Familietreff

Mandag kom endelig mor! Det er vel 2 1/2 år siden jeg hentet et lite nøste i Ålesund. Da fikk jeg også hilse på Aimee som er mor til Cherie..og Cosmo som vi reiste sammen tilbake med og som vi treffer med ujevne mellomrom. Og nå var Cherie's oppdretter på Oslo-tur med Aimee og Chanel, kullsøsteren. Utrolig at det klaffet med et treff i sen ettermiddagssol og kald nordavind på Røa ved Lysakerelven. Kennel Carve Canem har lagt ut et innlegg om dette i sin blogg med fine bilder av Aimee med 3 av sine fra første kull:
http://kennelcarvecanem.blogspot.com/2012/05/carve-canem-tollertreff-i-oslo.html
Jeg fikk nå sett hvem Cherie ligner på, det er nok mor. Like pinne-gal og badeglade! Og vil gjerne være sjef...
Denne gangen fikk jeg bedre kontakt med Aimee...godt mulig at tørre leverbiter i jakkelommen bidro til kontakten ;-)..og så ble jeg jo litt betatt av Chanel i likhet med Cosmo (som kvitterte med et "smellkyss" da jeg bøyde meg over porten hjemme hos de).

Dagen etterpå var det tirsdagtrening med Din Beste Venn; nybegynnerkurset i Rallylydighet. Forrige tirsdag reiste jeg hjem med en dårlig følelse. Slutten av kurskvelden hadde vært elendig med null kontakt med Cherie. Hun var kun opptatt med å snuse i bakken..."sporhunden"! I mellomtiden hadde vi ikke trent lydighet, så det var veldig spennende hvordan det ville gå nå. Og nå var frøkna på nett igjen. Hun er veldig våken og spores lett av når det skjer noe rundt henne. Det er utfordringen jeg må jobbe med; holde fokus på meg og oppgavene vi jobber med til hun er "fri". Samtidig er hun spretten og rask i bevegelsene; kan smelle ned i sitt og dekk på 0 tid som jo er en fordel...bare hun holder posisjonen og fokus.
Det gikk strålende; vi avsluttet med å gå en fullt konkurranseløype. Cherie fulgte på og konsentrasjonen ble bare bedre og bedre ut i løypa. Dersom dette hadde vært en konkurranse, hadde vi disket pga en førerfeil (jeg fikk ikke detaljen i skiltet med meg) og noe trekk på ett par av øvelsene, men vi fikk ros for bakdelskontrollen på frøkna! Det var mer vi fikk ros for, men det har jeg jo glemt nå. Morsomt var det! Og igjen opplever jeg at jeg er på et kurs hvor vi ikke greier å avslutte til "normert" tid - stemningen er god! Nå har jeg bestilt klosser og ordnet meg skilt, slik at vi får mer realistiske treningsøkter hjemme.

Avslutningsvis fant jeg Cherie på websiden for Retrieverklubben; oppdaget tilfeldigvis at hun er "midtsidepike" på ett par plasser:
http://www.retrieverklubben.no/index.cfm?id=376049
I tillegg ligger bilde av henne inne på Østfoldavdelingens side også. Bildet ble tatt da vi var på Østfoldklubbens blodsporprøve i Rakkestad i mai 2011. Morsomt å oppdage at dette bildet blir brukt av Retrieverklubben.
Tascha var i Hundesport nr 9/2011 etter at NBS spurte om jeg ville skrive fra Evjekurset
http://viewer.zmags.com/publication/45f03be6#/45f03be6/28
Dette samme kurset skal Cherie og jeg nå til sommeren; det gleder jeg meg til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar