søndag 14. november 2010

Ny utstilling - ny erfaring.


Cherie & Tascha, Kongsberg 14.11.2010
  Kongsberg Hundeklubbs utstilling 13.-14.nov'10.
Dvs. vi var der i dag, og dette var rekord kort tid inne i både hallen og i ringen.
Vi kom til utstillingen i god tid til oppgitt oppmøte-tid; og mens jeg rigget meg til med hundene for å få en god avklimatisering av hundene (det er mye lyd og bevegelse rundt) gikk de andre for å se hvor langt de var kommet i programmet...og de var godt i gang med hanhundene! Hjelp. Jeg rakk knapt å lete fram godbiter, deltakenr, bånd...og ikke ble det noe

Noen jobber...og noen vet å ta seg ut -)
 børsting eller "pep-talk". Tilsvarende tempo i ringen; lite kommunikasjon og lite løping. Brukte 2 godbiter på Cherie! Og da hadde hun fått 1. premie i åpen unghundklasse, 2 plass i konkurransen og CK. Så skulle Andrea vise Tascha; det gikk ikke bra. Mens jeg står og samler meg etter Cheries opptreden kommer Andrea og sier at dette går ikke med henne og Tascha; mor må ta over.Vi bytter hund og jeg får på meg hennes deltakernr og greier å snike meg inn i ringen takket være behjelpelige konkurrenter;-). Og vi får det til takket være den treningen som jeg har fått tips om av Camilla....doggie zen og doggie zen. Kun belønning for god oppførsel og stå. Så vi redder 1. premien i åpen klasse. Men der var det slutt; heldigvis...for nå skulle jeg jo inn med Cherie igjen. Cherie ble ikke plassert videre; men vi var fornøyd. Det var mange tollere der i dag (28 + 13 vapler), mange flotte hunder. Så...på under 1 time var vi ute av hallen igjen! Rekord! Kritikken bar preg av det; det er enstavelses ord og ett-ords setninger...og sier meg egentlig ikke så mye, bortsett fra at begge damene tilfredsstiller rasestandarden ;-).

2 kommentarer:

  1. Det høres ut som en effektiv dommer :p Var en utenlandsk var det ikke?
    Kommer kritikken på nett da eller? :D *venter i spenning*

    SvarSlett
  2. Dommer var Milivoje Urosevic fra Serbia. Han var meget effektiv; hørte ringsekretæren si at dette var det mest effektive han hadde opplevd. Dommeren på forrige utstilling, var også effektiv...men dette! Hoih! Når det gjelder bedømmingen, så har jeg ikke opplevd at de ulike dommerne har vært så uenig; hvertfall ikke på mine to. Så de kan nok sine ting ;-...men jeg sliten og hundene er sliten...tror vi brukte millioner av hjerneceller i dag.

    SvarSlett