torsdag 11. november 2010

N VCH Joyracing Cassie

I dag fikk Tascha godkjent viltsporchampionatet sitt!
Ikke verst å begynne på kurs i april, starte å gå sporprøver mot slutten av august;starte utstillingskarrieren i midten av september (etter å ha 3 ggr 1.premier på spor) og være i mål nå!
Akkurat dette er vi ikke så rent lite stolte av!
Det blir spennende å se når vi skal ta opp sporten til våren igjen. Akkurat nå går jeg på et hundefører-kurs som tar utgangspunkt i mental trening (samme opplegg som brukes innenfor de fleste sportsgrener på toppidrettsnivå)...og jeg må jo innrømme at jeg tenker mye blodsporkonkurranse, selv om det jeg bruker som modell nå skal være lydighet.
Her er høstbilde tatt på søndag; da hadde vi en flott tur hjemmefra via Borgen, på Vardåsen (den siste i år?) til Drengsrud, tilbake til Søndre Borgen og via Asker sentrum hjem. Framover nå blir det mye lydighetsterping. Vi trenger det alle sammen; ser allerede at det har positive bieffekter å sette litt krav til damene om å holde fokus på meg. Til nå har vi trent kontakt, grunnferdigheter og momenter. De neste 3 ukene skal vi prøve å sette sammen øvelsene hver for seg og tilslutt hele programmet for bronsemerkeprøven. Og innimellom slagene, er det utstillingstrening og 2 nye utstillinger. Begge damene nå til helgen, Kongsberg Hundeklubb, og Cherie NKK på Lillestrøm siste helgen i november.
Denne høsten går med rekordfart!...og nå snør det ute. Vi får nok en morsom tur i morgen tidlig ;-)

1 kommentar: