tirsdag 1. januar 2013

Godt nyttår!

Så var vi i 2013 - monn hva dette året vil bringe med seg ;-)

Siste kvelden i 2012 la vi først spor i snøen - med 4 gjennstander - ett for Cherie og ett for Tascha. De gikk som noen racere begge to; men så var det ikke så mange oppgaver underveis heller. Det er er vel faren med å hele tiden øke nivået...når vi kommer på lette spor, så øker farten. Dekkmarkeringen ble så-som-så, men så var det guffent også med masse råtten snø. Og den råtne snøen ble en utfordring for meg....jeg var svett da jeg kom hjem!

Middag fikk vi hos Andrea...og alle ble med. På nyttårsaften skal hundene slippe å ligge alene. Så ble far med Andrea til Palle i stallen. Palle skulle få stå inne denne natten pga fyrverkeriene. Og det var godt at far ble med - for ute på jordene gikk 2 utrygge hester som skulle inn. Det gikk bra, men var tydelig at fyrverkeri ikke var helt greit for de heller.

Tascha, Cherie og jeg satte oss i TV-stua mens vi ventet på det nye året. I år var det mer aktivitet ute i nabolaget enn vi har vært vant til; men så begynner vel ungene og vokse til også. Jeg slapp ned markisen, skrudde opp volumet på TV-en litt og koste meg med "Tootsie"!! Innimellom fylte jeg på med godbiter i hyllene på bokhyllen...og det var veldig populært.
 

Så sov de litt helt til det kom en ny "eling" smeller...gav de oppgaver som sitte bamse og flatdekk, ny runde med godbitsøk. Sånn kom vi oss gjennom kvelden - bedre enn i forrige nyttårsaften :-)

På det nye årets første dag, pakket vi bilen full av skiutstyr. På turen mot Beitostølen økte graden av eventyr-følelsen: nå befinner vi oss i et prospektkort:

Noen har vært på skitur allerede - vi andre har gått oss en tur på beina og mimret...og gleder oss til fortsettelsen ;-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar