fredag 16. september 2011

Tur til Hvalstrand

Det gjelder å nyte dagen når man har den; har vi erfart. I dag våknet jeg etter en god natt; betennelsesdempende medisin så ut til åvære tingen. Nå kan jeg snu hodet både mot høyre og venstre; og den stive vrien ble borte! Ute  skinte solen og inne satt det to nydelige jenter med bedårende øyer....det ble tur! Vi har gått veldig rolig, jobbet med passeringer - og fått anerkjennende både nikk og kommetarer: vi kan når vi vil! Nede i Leangbukta ble takten og farten litt anderledes: vi var ved vann! Og sola skinte!
Stoppet først ved den faste badeplassen vår, stor lykke! På gangveien kom et eldre ektepar - og det var morsomt å se hvordan mannen stoppet opp og ble stående å se med et smil som langsomt vokste fram i ansiktet. Det var vanskelig å ikke bli glad av synet for begge gir så inderlig uttrykk av glede:

....grave....blåse bobler...

...skal ikke du være med? Kaste pinne?

...nei, da svømmer jeg en tur alene!...og en til...og en til...
Neste stopp var på Hvalstrand. Det  var mye folk ute og nøt dagen, bare små og store, to- og firbeinte.Og vi hadde det topp!

Etterhvert kom Cherie på land og satt ved siden av meg og nøt utsikten...trur eg;-)

På turen hjemover ble det enda mer passeringstrenging - flere hunder. Tom en løs og en som vi alltid før har endt opp med å gi lyd til ..gikk helt smertefritt. Fokus var på meg og det holdt med belønning rett etter passering. Det gjorde godt! Totalt var vi ute i 3 1/2 time...med sol!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar