fredag 30. september 2011

Øvelse gjør mester?

Vi har har øvd daglig nå. Stå-reaksjon og dekk har vært mest i fokus. Noen dager synes jeg det går bedre, for så å få en liten nedtur.
Tascha ble mye bedre på stå-reaksjon. Fri ved fot gjør hun helt nydelig, bortsett fra at sitt ved holt - i likhet med dekk - kan bli skjev. Hun har overhodet ikke problem med å holde posisjon ved stå, da står hun tålmodig helt til jeg kommer tilbake på siden og beveger seg ikke før jeg sier fot og går videre. Men -  reaksjonsevnen på muntlig kommando kan være litt treg - akkurat som at jeg innbiller meg at hun tar signaler raskere.

Stå ved fri ved fot - ikke vanskelig å vente

Dekk fra holt - sånn ser det ut når jeg går rett fra henne - skikkelig skjev

Står jeg rett mot henne og kommanderer dekk, legger hun seg rett - og holder posisjonen

Cherie har fått kommando dekk fra holt - rett og holder posisjonen (MEN...hun kan finne på å komme luskende etter ;-( )

Og fører kan gå rundt -og fortsatt ligger hun rett
Stå ved fri ved fot - litt skjev, men holder posisjonen og går ikke videre før kommando gis
Dekk i 1-2 minutter er en liten utfordring - Tascha maser og Cherie blir urolig etter en liten stund. Har derfor begynt med litt kortere avstand og tid - begge deler økes gradvis.
Innkalling? Perfect!...hvertfall i treningssituasjoner som her med få forstyrrelser;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar