søndag 12. oktober 2014

Opptrening til NMV 2014


Ny treningsstrategi legges for å kunne finne formen & motivasjon for NMV 2014
 
Etter treningssamlingen i juni, hadde mitt fokus vært vinkler - vinkler. Og jo, det fungerte i den forstand at Cherie ble flink på vinkler - og de kom tett i treningssammenheng, men sånn er det ikke i konkurranser. Gode sporvenner ble konsultert etter NM - jeg var på jakt etter gode råd.  Og rådene kom - deriblant lese boken om "Sporhunden och lukterna". Jeg tok med meg rådene - kjøpte inn nytt blod....og endelig kom en helg med ingen andre avtaler!


Motivasjonsoppbygging
 
Variasjon - det var nøkkelordet! La det aldri bli forutsigbart for hunden hva som venter - hva slags spor, underlag, hvilke oppgaver, lengder, liggetid , gjenstander - det er bare fantasien til sporlegger som kan legge begrensninger :-)

Og det gjorde vi -  og vi fikk det utrolig mye morsommere. Jeg vekslet mellom bruksspor og blodspor - brukte en miks av morsomme leker og snusbokser fylt med ulik godis - pinner, og jeg tror det gikk "sport i" å finne dette.



Og etter tøff sportrening, så var det kafe-besøk i Asker sentrum:
 

Jentene fikk også være med ut i skogen mens jeg la spor til neste dag:

Sporslutt på Vinnulstadåsen

Godt og vått i terrenget den dagen ;-)
En fri-fredag ble benyttet til sportrening i Vestmarka - etter å ha levert ny vest  til trykking  (måtte jo ha NORGE på ryggen til Linda også ;-) )

Stolt Tascha bærer klauven hjem

Cherie har fått ny oppgave: spore langs grusvei

...og krysse den

Sporslutt :-)
 
Kurshelg hos Canis på Hvalsmoen; måtte jo benytte muligheten for å trene i det flotte terrenget på Eggemoen:

Cherie markerer sårleie - snusboksen som var gjemt, graves fram



Stolt jente!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar