tirsdag 29. mars 2011

..mens vi venter..

på at Jørgen trener, kan vi ha det skikkelig artig! I stedet for å kjøre to turer, tok vi med godbiter, klikker og litt utstyr til å trene apport og target....samt ta lufteturen. Så greier da mor å glemme lenkene; det viktigste! Valget var da enten å la jentene ligge i bilen, og det er jo en trist løsning, eller fnne et øde sted hvor det ikke er farlig for oss eller at vi forstyrrer andre. Vi fant en flott rasteplass; tom for folk.



noen av Tascha's favoritter: snø og "pinner"

Spennende utkikstårn
 Jentene strenet rett bort og sto på toppen og kikket ned på meg før jeg visste ordet av det.
..kommer dere?

..jepp, på vei!

Utsikt mot Håøya og  Drøbak...det våres ;-)

Sånn foreserer en toller vindeltrapper - elegant.

Den siste snøen nytes...

Litt artig å observere hvordan de begge jobber med snuten ned i bakken; ingen tvil om at de skal få jobbe med sporing!
Etter avslapping og gøy (=snøballkasting), så var det alvor: litt trening. Brukte musematte - lenge siden sist - og dette husket de begge. For Cherie utvidet jeg til å belønne når hun satt på plass; kriteriene var target på musematta (den lå et stykke fra meg) og så inn på plass. Det tok hun raskt...og var flinkere enn noen gang med "svenskesvingen". Så hadde jeg en slangebit som jeg brukte på apportøvelse; kriteriet var godt tak og dra fra meg. Begge tar den. Så var det litt lydighet og kvalitetssikring av sitt og ligg. Tascha er noe bedre konsentrert på øvelser som gå  fot, stå, enkelt dekk, sitt&bli samt innkalling, men hun er vel rask til å avslutte...der tok Cheire kvalitetssikringsøvelsen kjappere og bedre..men bronsemerkeøvelsene var det verre med - tror de var våryre begge to!
Vips var timen gått; ikke tid til hverken bok eller appelsin ;-)
På toppen av det hele var vi på løpetur i dag tidlig, før mor dro på jobb..så i dag bør jentene sovne godt (...og litt rampestreker hadde de også greid å finne på rett før mor kom hjem fra jobb - Cherie tok ikke signalet, men Tascha så skyldbetinget ut....men det er glemt nå. Eller??)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar