onsdag 16. mars 2011

Tett på ørna!

Etter sørvest og regn, hvor mye snø forsvant, skinte sola igjen. Og Cherie som hadde vært mye inne, fikk endelig luft "under vingene" - bokstavelig talt. Godt rustet med gortex, gamasjer og godbiter la vi i vei ut mot Kjeøya. På veien møtte vi en dame med to hunder løse...og jeg var spent på hvordan dette skulle gå siden Cherie var i bånd og det ikke var aktuelt for meg å slippe henne langs veien. Det gikk så bra; det ble et godt møte med en eldre tispe og en eldre hanhund. Bak fotballbanen gikk vi ut terrenget og gikk rask på spor etter andre...mao var vi ikke helt ute på viddene i valg av tur. Cherie fikk løpe fritt og var aldeles yr! Minte om når kalvene slipper ute på beite etter en lang vinter ;-).
Villevillekula i fri lofotdressur!

En pust i bakken for fotografens skyld - fotogen?

Glad Cherie!

..høyt&lavt!

tittit - kommer du?
På toppen - for vi fant en topp! - fant vi en "bokkasse"...veldig spent gikk vi bort og åpnet og der la det bok! Så var det å beundre utsikten - hvertfall for noen ;-) 
Ballstadøy - der vi bor!
Cherie hoppet og spratt og undersøkte hver en tue mens jeg tok bilder, fikk tatt ett av henne med Himmeltinden i bakgrunnen og begynte å skrive melding som jeg skulle sende...og så fikk jeg se noe som omtrent gav meg hjertestans!




Det var omtrent samme følelsen som å skulle barnet sitt løp ut rett foran en bil...her var det 2 store ørner som sirklet rundt en lykkelig, intenanende hund! Jeg fikk pusten igjen og greide å plystre...Cherie snudde og kom mot meg...men så oppdaget hun disse svarte monstrene; snudde og skulle ta de...ny hjertestans! Hyling!! Ørnene snudde og det samme gjorde da Cherie som kom helt tilbake til meg: gjett på om hun fikk godbiter!!
Vi var på Gravfjellet - svimlende 137 moh!

Båndet ble satt på og ikke tatt av igjen før vi var kommet et stykke ned og jeg følte meg trygg!
Utsikten mot Himmeltiden - og hjemmet til ørnene (nærmeste topp)
Det var en flott tur! Gortex og gamasjer var en god kombinasjon - og vel hjemme sovnet en sliten - og lykkelig? -hund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar