fredag 18. mars 2011

Årets første bad

..og det dagen før utstilling i Harstad -  Cherie - Cherie! Vi gjør ikke så mye om dagen, men Cherie sørger for litt action...i dag fikk hun komme ut på en kort morgentur uten bånd. Jeg stod på platten - med båndet i hånda - og så hun hoppet & spratt rundt på berget ved den andre rorbua vår (oppussingsobjektet). Så ropte jeg på henne; hun bare kikket litt skrått på meg og forsvant på andre sida. Så plystret jeg; det pleier hun stort sett å reagere på og komme, men denne gangen ikke. Jeg ventet litt, men dette var unormalt så jeg gikk kjapt mot knausen hun forsvant bak. Og der...nede i tangen i sjøen lå en lita Cherie og så veldig ulykkelig ut.


Rett ned her lå Cherie i sjøen - her har det flødd en del, så tangen synes ikke så godt.
 Hun hadde nok feilberegnet og sklidd uti; nå kom hun ikke opp for egen maskin. Det så skummelt ut; for selv en 2-beint som kan beregne litt bedre, kan så absolutt "gå samme veien". Jeg fikk karret meg ned på nærmeste stein og prøvde å lokke henne til å svømme litt mot meg...der ville det være lettere å få tak i henne, men nei...hun prøvde i steden på nytt å karre seg opp i den glatte tangen. Det var bare å legge seg på alle fire og krabbe bort mot henne; fikk tak i nakkeskinnet og dratt henne opp. Hun var veldig pjusk der hun stod, men jeg tror vi var like glad og lettet.
Det bar rett inn og i en varm dusj, kraftig frottering...og her sitter resultatet:


Vi hadde en avtale om tur inn Kyllingdalen, så jeg vurderte veldig hva jeg skulle gjøre, men...så tenkte jeg dette er en Duck...og det er ganske mildt ute. Så det var en lykkelig hund som svinset sammen med oss inn Kyllingdalen.

Litt senere på dagen tok vi Gravfjellet på nytt også ;-). Litt friskt i snø og litt tåke, men ørnene holdt seg også borte:


Må passe på i dag..for morgendagen blir kanskje bare en laaaaaaaaang biltur og ett par timer inne i en hall. Akkurat nå ser ikke værmeldingen så ille ut; så vi gjør nok alt klart i kveld for en tidlig start med retning Harstad og NKK-utstilling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar