søndag 26. august 2012

Rallyhelg

...vi prøver å kamuflere aktivitetene våre litt. Familien har en tendens til å synes det blir mye hund...så nå tenker jeg at de tror jeg har slått meg på rallysporten ;-)
...det har vi forsåvidt, bare at det er med hund. Da vi avsluttet "Nybegynnerkurset i Rallylydighet" i begynnelsen av juni, lot jeg meg lokke med på et videregående kurs til høsten. Og jeg skal ikke lyve å si at det ikke kom litt kastende på meg - ikke minst siden vi hadde jobbet veldig lite med det i løpet av sommeren - og så var futten gått litt ut av meg. Bedre ble det ikke av at jeg oppdaget at Cherie hadde løpetid og at Tascha innbilt svangerskap...ingen firbeinte på nett. Og innledningen over 2 tirsdagskvelder var ikke oppløftende. Så da vi ankom kurset i går, var det med svært få forventninger til utbytte. Starten var ikke god, klasse 3  skilt med Tascha...så gikk vi over på det som var gøy - hinder, hopp, slalåm, tunnel, snurre rundt, fremadsending og sikksakk mellom beina. Da fikk jeg lov til å ta ut Cherie...og vi fikk det kjempemoro. Hun hopper, snurrer, sikksakker, går slalåm og til og med tunnelen fikset hun etterhvert...og starten på innlæring av fremadsending var lovende. Så ble det satt opp baner som vi breefet og gikk; og det var så absolutt artig. Ekstra utfordrende ble det jo med ei løpsk frøken...både for gutta og for meg, men samlet så var det oppløftende...og forhåpentlig det lille sparket jeg trengte bak for å komme i gang.
Bernhard på vei inn i en kombinasjons øvelse

..1, 2, 3 skritt bakover..

..kom greit gjennom tunnelen

Milo

270 ° venstre..

..på vei til tunnelen

Yeah...kom ut i riktig ende!
Dag 2 startet bra, så ble det litt verre etterhvert...mye å lukte på for alle...trur eg ;-).
Kursbevis ble det likevel...og tilbud om å bli med på treningsgruppe...hva tror dere jeg greide å svare?? Akkurat....sitter i klisteret...igjen!..men det blir kjekt. Og bra for hundene....så nå står det "Rally - Volvo" på torsdager noen uker i september - oktober....høres ikke det tøft ut? Høres ut som mye fart, eksos og lyd??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar