søndag 28. november 2010

Cherie - DOGS4ALL 2010

  I dag stilte Cherie igjen; denne gang i NKK's store Nordiske vinnerutstilling på Lillestrøm. Som hun sa den hyggelige svenske damen ved siden av oss; vi har jo ikke sjanse, men...visst vi ikke prøver så har vi hvertfall ikke!
Mor gruvet seg ...som en hund,og var veldig glad da far sa seg villig til å bli med oss. Med 6500 påmeldte hunder, så jeg for meg et mareritt av dimensjoner. Til stor overraskelse gikk det greit med både parkering, inngang og finne ringen. Det var påmeldt 69 tollere; maaaaaaaaaaaaange! Og i Cherie's klasse, Tispe Junior, intet mindre enn 11. Og jeg tror alle var der! Vi brukte tiden til å avklimatisere oss; stå & løpe med forstyrrelser rundt oss. Vi fulgte også med på det som skjedde i ringen; og Tashca's pappa vant hanhundklassen; artig å få se (Shaggy Tollers Canadian) Casper, synes nå Tascha har en del etter ham.
Så var det Cherie's tur; absolutt bakerst av de 11. Det er ikke noe godt utgangspkt, for Cherie skal jo "ta alle de røde" damene...og det var 10 av dem foran oss.Går greit så lenge vi står, men løpe i ring! Au-au! Ikke er det vakkert og vondt gjør det...må det også gjøre for Cherie! Etter lang ventetid fikk vi endelig vist oss; Cherie som jo er så flink å stå, datt jo sammen da dommeren tok på henne ;-(. Hun som fikk sånn komplement på treningen i retriverklubben for overlinjen: stram og fin sa Roger.Nå ble det kommentert at overlinjen var noe myk. Cherie fikk 1. premie på kvalitet, 4 plass i konkurransen og en HP. (1.JK, 4.JKK, HP). Dommer var Saija Juutilainen fra Finland. Hun var flink; effektiv samtidig som hun ga innholdsrik kritikk; det setter vi pris på:
15 mnd velproporsjonert juniortik med fin benstamme. Full prop velformet hode og bra uttrykk. Bra bitt. Litt store øgon. Herlig førbrøst.Long svans. Velvinklet. Lovende pels. Anig mjuk øverlinje. Løse frambensrørelser. Annars bra steg. Trevlig temperament. Lovende helhet.
Ja-ja;ytterligere en erfaring rikere; uten utfordringen fra Beathe hadde vi ikke gjort dette...og vi overlevde jo. Skal ikke se bort for at det blir en annen gang også....mor som ikke skulle stille hundene ;-), bare se hva som har skjedd i 2010; Cherie 7 ggr og Tascha 3 ggr! ..man skal aldri si aldri?
PS...det ble ikke noen bilder i dag; Andrea var jo ikke med oss.

1 kommentar:

  1. 4 plass av 11 stk med HP er kjempebra!! Dere er kjempeflink og jeg er så stolt! :D Kan ikke vinne hver gang, og på en Nordisk Vinner utstilling er det høye krav :) gratulerer så mye med HP! =)

    Håper vi sees over nyttår om ryggen min er bedre, lei meg for at jeg ikke kom meg nedover i helgen :(

    SvarSlett