torsdag 13. mars 2014

Litt ....nei, veldig kvalm!

Lørdag snudde Cherie - for første gang siden hun kom til oss (dvs oktober 2009) - ryggen til matskålen uten å ha smakt på innholdet. Like etterpå kom den første brekningen, men hun ble glad med på tur. Vel hjemme fra turen gikk så maten forsiktig ned. Og til kvelds var hun tilnærmet som vanlig.

Så har det bare blitt verre og verre; og de 2 siste dagene var det helt ille! Kun vann - og det heldigvis i rikelige mengder - har hun tatt til seg. Turene har også blitt gradvis kortere for hun blir hengende etter og vil egentlig hjem igjen. Det er nok ikke så rart, er man uvel og ikke spiser, så blir man jo kraftløse også.

Hun har fått være sammen med Andrea sånn at hun skulle få både tilbud om mat, drikke og turer hyppigere enn normalt. Så en liten stalltur ble det:


Jeg har prøvd å både søke på nett og forhøre meg med andre oppdrettere og i dag gikk det endelig inn noe som tydelig smakte godt: Baby mousse fra RC!

Fyren som prøvde å selge meg en liten boks for kr 229 (!!) er tilgitt; dersom hun fortsatt vil ha dette, så kjøper jeg gjerne mer :-) (den var feilpriset ;-) ).

Time til ultralyd er bestilt i neste uke; det blir spennende! Jeg håper uansett at den verste kvalmen nå gir seg snart.

Tascha derimot er særdeles fornøyd med kostholdet om dagen; standard tørrfor + alt det som Cherie har takket nei til :-)
Foto: ALS




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar