lørdag 3. juli 2010

Badenymfer


Til tross for en relativt grå dag, så var det varmt: Derfor tok jeg med 3 * 4-poter opp til Drengsrud vannet. Alle 3 har blitt helt ville etter å både.

Her kan vi ane tendenser til synkronssvømming. Nå trenges det ikke pinner lenger for å få de uti....etterhvert begynte Cherie å plukke vannlinjer. Det virket som hun tenkte at her må det ryddes. Første vannlinje satt overraskende godt fast, men hun skulle ikke gi seg. Fra land så det stygt ut. Jeg prøvde å lokke henne inn, men jeg tror det var bare en tanke i hodet hennes: "redde Joppe, død eller levende". SÅ jeg begynte å legge fra meg kamera og mobil og sko...for å svømme ut og hente henne før hun gikk under. Da slapp heldigvis festet og lille snufs med vannliljeblad kom på land...puhh!

Nå hadde hun visst lært teknikken; hun plukket en og en vannlilje og svømte inn til land...for så å kaste seg ut igjen. Jeg måtte avbryte aktviteten da jeg så at hun ikke hadde tenkt å gi seg...og det beynte faktisk å synes at her hadde noen herjet :-(
Det aner meg at neste aktivitet vi må begynne med er jaktkurs??? Cherie har hvertfall talent der også.
Ellers har vi gått blodspor både i går morges og i dag. Nå har jeg blitt litt lat...testet Tascha i går...og hun har ikke problem med å ta spor som er over 20 t gamle...så jeg legger spor på kvelden, går med Cherie neste morgen (dvs ca 12 t gamle) og kommer tilbake mot kvelden igjen (da tenker jeg at event lukter etter Cherie og meg har dunstet bort) med Tascha. Og Tascha kan dette. Stødig! Cherie blir bedre med øvelse ser jeg, så jeg tror nok at i september så er hun også "premiehund". Det stemmer nok det Mette antydet; hun er ung og er i en "spøkelsealder"...i sporet i dag lå rester etter en ølfalske som gjorde at hun stoppet helt opp og rygget. Heldigivs tar hun nå kommendoen søk (bruker armbevegelse og ordet søk), så vi kom igang igjen. Og "rådyret" er fanget og tilbake i fryseren ;-).

1 kommentar: