tirsdag 15. februar 2011

Moro med puddersnø

I dag har vi hatt en flott lufteluktetur! Det har snødd jevnt i dag, så da jeg kom hjem lå det ca 20 cm med lett-lett pudder på bakken. Fikk en ide om at vi kunne ha litt ekstra morsomt på turen - det har jo blitt mye terping på å gå pent og være lydig i det siste. Så jeg fylte godbitlommen til randen og tok med en litt ødelagt leke (så var det ikke så farlig om den ble borte).Vi gikk igjen ned mot sjøen, men litt mer skogsti som ikke har vært gått på ett par dager...det var flere ganger at jentene forsvant totalt i snødynene...så bare tegn til muldvarpaktivitet på overflaten ;-). Ett stykke kom vi inn på tråkk til rådyr og da ble de ekstra ivrige.
Avslutning på turen var en tur innom butikken, og så sti over et jorde....med masse snø. Da fikk de komme løs og så strødde jeg en del godbiter i snøen...



Jeg passe på denne jeg Tascha, mens du sporer opp godbitene...

Så var det leken som skulle spores opp...jeg kastet den uti terrenget..og jentene etter. Etterpå skjønner jeg at de omtrent har svømt i snø! Etter lang tids leting, beveget jeg meg uti for å skulle hjelpe til...men: jeg har ikke ben som er lange nok! Så den leken....får vi spore opp når snøen går ;-)
Men liddeli' gøy var det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar