søndag 27. februar 2011

Søndagskos

Ikke så ofte å se dette; Silke kan jo egentlig styre sin begeistring for Cherie. Mens Cherie på den andre siden har veldig lyst å leke med Silke...og sjelden kommer nær ham. Så se hva som plutselig skjedde da vi satte oss ned i sofaen for å se litt på TV som avslutning på en deilig helg:



Og forresten; vi har ikke sofahunder...eller?
Ellers har vi i uka som har gått, inklusive helgen, fortsatt arbeidet med å kunne møte andre uten støy samt utstillingstrening med Cherie. Tascha får litt ekstra drilling på lydighet; hun er rå på å gå fri ved fot! Jeg fikk litt aha-opplevelse på ringtrening i retriever-klubben da instruktøren sa noen ord om det at ting skulle være lystbetont. Så jeg har hatt fokus på det etter den tankevekkeren...og jeg tror det er nøkkelen. En tennisball i lommen har vært et godt hjelpemiddel. Det fanger oppmerksomheten veldig, og begge to glemmer at de møter andre hunder! I tillegg har jeg tatt i bruk klikkeren; da blir det veldig tydelig - raskt - signal til hunden at nå gjorde de riktig. Det å møte tobeinte går helt smertefritt nå; så nå belønner jeg ikke hver passering, men med litt ujevne mellomrom -og alltid etter klikker! Så nå øyner jeg håp om at vi er på rett vei ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar