lørdag 8. oktober 2011

Cherie N UCH !

I dag var vi på utstilling; NKK på Hamar, med Cherie.
Det var påmeldt 43 tollere, med oppdretterklasser ser vi etterpå, men likevel stor deltakelse og dermed stor spenning og egentlig ikke store forhåpninger.
Når jeg teller opp i etterkant, tror jeg det var 19 hannhunder og 21 tisper med stort og smått som stilte.
I åpen tispeklasse stilte Cherie som nr 8 av 10 og ved dommers første overblikk av gruppen syntes jeg at hun ikke gransket Cherie noe særlig, derfor sank spenningen ytterligere og jeg tenkte at vi fikk gjøre vårt beste likevel. Vi var 4 i klassen som fikk Excellent. Cherie og NORDV-10/NORDJV-10 Nila ble bedt om å gå ut av linjen og så løpe parallelt med hverandre. Overraskende trakk Cherie lengste strået og ble da 1.beste tispe i AK med Nila som nr 2. Det var flere av både brukshundklassen og championklassen tisper som også fikk CK, så det var en stor gruppe som stilte opp for å kåre beste tispe; igjen ble Nila og Cherie plukket ut...og i første runde ble det stokket om på rekkefølgen, men etter en ekstra løperunde ble da Cherie kåret til 1.BTK, fikk CERT og CACIB...og da stotret jeg fram at jeg tror at vi også har en champion...og det hadde vi:
N VCH N UCH Carve Canem Cherie!


Bilder er tatt med mobilkamera med både oppskjørtete eiere (begge to!) og to rimelig girete toller-frøkener...så jeg tror vi får fri til storesøster om et mer profesjonelt bilde med championen med rosetter og sløyfer (jammen ble det en del!) som Beathe ønsker seg - trur vi ;-)
Det som var ekstra morsomt var at far tok av litt han også...han som har snøst av dette "utstillingstullet"...i dag ville han gjerne leie rundt på frøkna med alle sløyfene!
Dommer var canadiske Phyllis Wolfish og Cherie fikk fin kritikk og god muntlig tilbakemelding: førstnevnte har jeg problemer med å tyde...ser at hun liker hodet og uttrykket (har vi hørt det før?)...og avslutter med "Very pleasing type".
Jeg glemte avslutningen: i konkurransen med han-hunden, ble Cherie BIM og ikke BIR...men det gjør ingenting...det viktigste var det CERT-et!! JIPPI! Og ikke minst: Cherie førte seg eksemplarisk i ringen! Fikk skryt fra med-utstillere og det var artig. Så lydighetstrening lønner seg! Og vi hadde en veldig hyggelig dag med andre toller-utstillere - det er veldig hyggelig å bli kjent.

2 kommentarer:

  1. gratulerer igjen!! Er så superduperkjempestolt av dere!! vakre vakre Cherie <3

    takk for mail og bilder, har ikke fått gjort noe med det ennå da det er litt hektisk her om dagen. Har ennå ikke blitt valper, men venter i spenning ennå.

    Nok en gang GRATULERER!!!

    SvarSlett
  2. Takk for det. Vi har ikke landet helt ennå. Det er jo også morsomt å få komplimenter fra med-utstillere for både utseende,pels og ikke minst hvordan hun stiller seg selv. Da jeg så antallet påmeldte, mistet jeg litt håpet. Det er mange flotte tollere og det var mange som var ekstra spente siden det var canadisk dommer. Var derfor veldig overrasket over å bli hentet fram fra plassen vår langt bak i første runden..og at det gjentok seg i "semi-finalen". Og Cherie var veldig flink i ringen - hun greier å være glad leeenge...med dette veldig uttryksfulle uttrykket som flere dommere har bemerket. Hun er schnupp! Og vi skal jobbe mer med lydighet - det har hjulpet masse.

    SvarSlett