mandag 28. november 2011

Besøk hos "doktor'n"

Så var det gjort! Alle kulene åpnet og det var heldigvis talgkjertler alt sammen. Den som hadde utviklet seg var kraftig betent. Jeg syntes Tascha var ekstra varm i går;og det er sjelden hun "kryr seg" tett innpå meg, men det gjorde hun i natt. Så å ta kontakt med dyrlegen var det første som ble gjort i morges. Dessverre var ikke vår egen tilgjengelig før på neste mandag, så det ble Christian og Tico's dyrlege som tok i mot kl 12 i dag.
Men det gikk bra, og etter besøket fikk hun være sammen med Christian og gutta til vi kom og hentet henne nå i kveld. Godt å se hun kom svinsende oss i møte, og et inderlig godt møte med Cherie (mens hun var skikkelig gretten mot guttene ;-) ). Så nå er vi hjemme med "talatutt" som hun slettes ikke (!!!) vil ha på ( det ene forsøket vi har gjort viste bare staheten i tolleren!), så det blir spennende å se hvordan vi skal løse det i morgen...men det er i morgen og ikke i dag: i dag koser vi. Antibiotika i store doser skal også ned..og så tror jeg det er slutt på å bruke den turselen vi har brukt til nå. Jeg tror den har gnaget akkurat der denne kulen ble så stor.
Ellers tror jeg stormen "Berit" rakk å ta en tur innom oss tidlig i dag; bare se hva som skjedde med det nybygde pepperkakehuset som stod på benken og ventet på å bli pyntet til jul:
Halve taket, gavel og en sidevegg er "revet" bort!
Tollere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar