onsdag 22. februar 2012

Colgate-smil

Endelig! Som så ofte begynner vi med siste nytt...og så jobber vi oss bakover.
Tascha har i dag vært hos veterinæren og fått en etterlengtet tannpuss. Og når vi først dro dit - som ikke akkurat er Tascha's favorittsted - så tar vi "full makeover"!
Tennene er sjekket og pusset, siste kulen er fjernet ordentlig - og blir sendt inn til patalogi-sjekk -og alle klør klippet (også kalt pedikyr / manikyr). Nå er hun så flott! Skulle ønske hun kunne smile, men vi må løfte på leppene for å beundre det hvite smilet!
Så var jeg her igjen..

 og blir så trøtt så trøtt
 Her er det overstått, med operasjonssår på høyre skulder
..med fargerike plaster der veneflonen har sittet...

Dyrt ble det, men du verden så godt å ha det gjort. Ja, forresten det er dyrere for oss 2-beinte å gå til tannlegen. Tilbakemeldingen var at Tascha har fine, gode tenner!
Nå skal bare såret få gro og pelsen vokse ut igjen, så skal vi ikke tenke mer på dette.

Men..vi gjør jo andre morsommere ting sammen også. Sist helg var det tur "rundt Vardåsen" både lørdag og søndag...med passeringstrening og masse morsjon...og lukting. For skogen er full av elg-spor..og det er spennende. Heldigivs har vi ikke møtt noen ennå.



Løpetiden er over for Cherie, og Tascha har overraskende ikke begynt. Så nå er ikke gutta så interessante lenger, og det blir mer fokus i trneinga vår: lydighet. Jeg har laget meg en treningsdagbok hvor jeg "bryter ned øvelsene" i momenter og del-momenter. Så starter vi med en god del basis-trening og setter sammen. Har tenkt å legge på med en øvelse pr uke...og så må jeg passe på å repetere forrige ukes når vi beveger oss over i neste uke. For det meste trener vi ute på gårdsplassen. Der er det ikke mye forstyrrelser, men litt er det jo. Og jeg synes det fungerer bra når vi holder på alene; det er ikke helt slik når vi kommer på kurskvelder, men jeg håper at det skal bli bedre etterhvert. Og at torsdagstreningen sammen med Asker Hundeklubb skal bidra til å greie å konsentrere seg om meg.

I går kveld kom vi hjem til låst dør...uten nøkkel. Da tok jeg med begge to for å lufte de mens jeg ventet på far. På vei ned gangveien, ser jeg at kunstgressbanen ligger tom, ingen der! Vi ned dit og slapp løs jentene, lekte og trente "tandem". Tøft og morsomt. Det blir konkurranse om oppmerksomheten og gjett på om det blir sving på fri-ved-fot??? Hovedsaken var forsåvidt at vi hadde det gøy sammen...tror det var populært:
 ..en forlatt ensom vante ble sporet opp og ble draleke...
full fart på banen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar