mandag 1. oktober 2012

Himmel & Hav - for en dag!

Jentene har vært hos fotografen! Og både de, fotografen og jeg koset oss. Solen skinte på den siste septemberdagen og vi befant oss i Østfolds fantastiske skjærgård - himmel & hav!








I nesten 2 timer lekte vi oss og det ble mengder med bilder av tollere i bevegelse - tror det må bli en fotobok. Fotograf er Vibeke Brath og modellene er Tascha & Cherie. Scenen er Saltnes i Råde, Østfold.

Ellers har vi jo gjort en del andre ting også; dagene flyr fort når vi skal trene både lydighet, rallylydighet og spor samt gå på kurs en kveld i uken. Etter hvert som vi har hatt opplevelse, har jeg sett for meg blogginnlegg med tittel...men tiden har ikke strukket til Vi har vært på Sørumsand og trent spor sammen med Marianne og hennes jenter: finsk lapphunder som heter Wilma og Molly. Så har Cherie vært gjennom MH-test og vi er midt i konkurranselydihetskurs med Camilla samt begynt i en treningsgruppe for Rallylydighet gjennom Din beste venn.

Kommende helg tenker jeg vi skal bruke i skogen med fokus på sporoppsøk og tilbakegang...så har vi små lydighetsøkter: holde posisjonen / vente på kommando  og i rallylydighet foran sitt, 1-2-3 skritt bakover og fra sitt til stå...
Helgen deretter skal vi på Spesialsøk-kurs modul I - kjempespennende!

Og så glemte jeg å fortelle at Cherie er øyenlyst og testet for PRA: fri på begge testene. Og ellers var begge jentene friske og har fått sin årlige vaksine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar