mandag 1. april 2013

Tascha's snarvisitt

..på 2.påskedag. Jeg har satt meg som mål å få gått turene våre her i nærområdet en siste gang før vi drar. Værgudene har ikke stått oss bi...men vi har trosset oss ut både i Jentoftskogen og rundt Reine gård i dag. Jeg burde hatt med trugene på begge turene, men det ble glemt i "kampen" om å komme seg over dørstokken.




På vei mot Reine gård stakk Tascha inn i et hus - tydeligvis påskebesøk sørfra - og hilste på. Da døra gikk opp på huset vi passerte og ble stående på vidt gap mens damen kvitret blidt avgårde om søte hunder og hilse på, så jeg for meg hva som ville skje og sier til damen at hun bør lukke døren bak seg, ellers har de besøk før de vet ordet av det. Rakk jeg å si setningen ut, eller hørte hun ikke hva jeg sa?? Vips var Tascha inne i gangen og inn på kjøkkenet. Damen kvitret videre om sosial og hyggelig hund....koselig det, men jeg vet jo hva Tascha først og fremst går etter.....MAT. Heldigvis var det flere inne som fikk den firbeinte damen ut - forhåpentligvis før hun fant hva det enn var som ble tilberedt der inne - hørte hvertfall ikke annet enn denne blide kvitringen...fikk sagt ha det bra og kom meg videre med 2 firbeinte - den ene litt snurt og motvillig...

Det var en tung tur i mye snø; men veldig deilig etter en dusj og stor kopp te :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar