lørdag 25. mai 2013

Ordinær blodsporprøve Vestfold og Buskerud Dachshundklubb

I dag var vi på sesongens 2.ordinære blodsporprøve - denne gangen hos Vestfold og Buskerud Dachshundklubb. Vi er ikke mer drevne enn at vi kjenner uro ett par dager før prøvestart - lurer på hvorfor i all verden meldte jeg (kan vel ikke skylde på hunden) oss opp. Og ikke minst kvelden før når jeg stiller telefonen på vekking kl 6 på en fridag. Så kjører vi nå avgårde og etter litt møye finner vi fram (GPS altså...ikke til å stole på!) - blir faktisk oppringt av prøveleder, men da kan jeg berolige med at vi bare er på "gamlevægen" og like om hjørnet ;-)
Vi gikk ut som ekvipasje nr 2 for dommeren og fikk litt kupert terreng i starten, men så nydelig variert videre. Cherie skremte opp ei røy, men greide å konsentrere seg om oppgaven og gikk videre. Påviste sårleie og gikk måbevisst inn til sporslut...denne gang med klauv forskriftsmessig festet i en trestamme. Så ser jeg i vidvinkelen at dommer kommer inn mot oss med nyplukkete smørblomster som han gir meg og sier "gratulerer". Jeg kan ikke huske sist jeg ble så glad for en blomsterbukett :-)
Vi fikk også positiv tilbakemelding om arbeidet vi hadde gjort og beskjed om at han håpet vi ventet til premieutdelingen.
 Vi kjørte tilbake til basecamp og det ble litt ventetid...både på at alle skulle komme inn og så igjen på at dommermøtet skulle bli ferdig. Det virket som det var litt diskusjon i år om plasseringene....
 Endelig var det premieutdeling...og jeg skal jo ikke påstå at jeg ikke hadde forventninger på våre vegner ;-)
Det var mange som hadde gjort det bra i dag; noen smultringer var det jo, men de var raskt over på 1.premiene...og jeg ble vel litt overrasket når vi ble ropt opp litt tidlig....dommerne hadde mye moro med ordspill "toller" -"tolver"..og du skulle høre nye etter ..men så tenkte jeg at ja; da har det nok vært mange gode i dag og var spent på hvem som faktisk fikk pallplasseringene... de ropte opp 3.beste hund og dagens beste dachs. Så var det "tolleren" som ikke var "tolvern"....
 jeg satt nå der og glodde, så går det opp for meg at det er Cherie de snakker om ! Dagens 2.beste hund:
Gjett på om jeg ble lurt ;-)...trodde jo ikke at vi var i toppen....men se på den premiehaugen her! Dobbelt sengesett, fòr og godbiter! For en høydare :-)...men toppen var blomsterbuketten! Og tilbakemeldingene.

Ellers må jeg fortelle litt fra området vi holdt til i: oppmøte var på Snarum nord for Vikersund. Her går Krøderbanen og like ved basecamp var en nedlagt stasjon; jeg måtte jo ned og se mens vi ventet:


 ...og med gammeldags sporveksler. Morsomt å se!
Skogsområdet var mellom Vikersund og Sokna...her må det gjerne arrangeres flere prøver for det var et godt område å ta av.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar