lørdag 14. desember 2013

Snø, ute på byen og Smeller-trening

Endelig kom snøen. Det er ikke så mye annerledes med Tascha og Cherie, enn barn og den første snøen. De blir veldig opprømt - og de første dagene mye hopp og sprett...rulling og forventning om lek. Her er vi ute den første morgenen før så mange andre har vært ute: Det er nærmest magisk; all lyd er dempet:

Senere på dagen gikk vi tur; Leangbukt-runden. Det var lenge siden av i hadde gjort det. Tascha fikk ganske tidlig på seg snøsokker; og mot slutten av turen var Cherie også "fullskodd":
Så hadde vi avtale med Åshild og Ino; egentlig skulle vi trene lydighet og går tur. Det ble med turen, for modern var allerede kraftig forkjølet og ikke helt opplagt. I stedet koste vi oss med "bytur" i et adventspyntet sentrum. Fin trening ble det; for nå var det flere mennesker ute: Noen stoppet opp og bille prate underveis; utrolig hvilket kontaktmiddel hund er.
Neste kveld hadde SNUG-gruppa leid lokale for å trene smeller. Nå var mor ære være hva gjaldt den forkjølelsen, men det var vanskelig å la treningskvelden gå fra seg. Cherie fikk introduksjon til disse plastflisene som er hengt opp på veggen. I en av de små rutene ligger en liten bit fra en tennisball. Hun fikk først ett søk, så en pause i bilen mens de andre trente sine hunder, og så ut igjen til 2 nye søk. I det siste visste jeg ikke hvor biten var plassert. Alltid spennende da, men Cherie markerer, jeg greier å oppfatte markeringen og det var riktig. Kjempefornøyd med dette - og rimelig tett både i nesen & hodet  - så avsluttet vi der.

Foto: Laila Bruun
Jeg står bøyd for om mulig å greie å se hvor biten er gjemt...er jo livredd for å belønne feil...men jeg skal visst bare lene meg tilbake og la Cherie gjøre jobben. Jeg må lære meg å stole på henne ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar