mandag 30. desember 2013

Romjulsdrøm

Den ble ikke hvit den heller.
2.juledag gikk avgangen for vår romjulstur til bua. I år ble Tascha hjemme sammen med Andrea og William - og Emilpusen som trygt kunne flytte inn når Cherie dro på ferie. Ikke at vi tror han hadde hatt så mye å frykte for; Cherie kjenner sin overmann hun også.
Første del av reisen var flytoget til Gardermoen

så var det i buret ved spesialbagasjen på flyplassen og rett ut til flyet mens de 2-beinte fikk stå i en lang kø gjennom sikkerhetskontrollen. Flyturen til Bodø gikk stilt og rolig. Vi var på bakken 10 minutter før rutetid og det var ikke noe problem å få frøkna ut fra bagasjerommet i ventetida til neste fly. Den var så pass lenge at vi rakk å spise middag på Tverlandet før vi dro tilbake til flyplassen og inn i buret igjen - ikke så veldig villig, men gikk nå inn i buret for egen maskin og sutret bare litt da hun ble forlatt...men så hadde jo flyplasspersonellet sjarmert seg inn med godbiter i lommene...kjekt å møte hundefolk.
Og turen over Vestfjorden gikk fort og smertefritt - kaptein Johnsen viste seg å være Oddjo; så vi var absolutt i trygge hender.
På Leknes stod tante Annemor og ventet - så kjekt :-)

Og da var vi raskt på plass i god og varm bu; og her har vi pyntet "til jul", senket skuldrene og slappet av. Turer har det blitt; også med Lady...så artig å få løpt fra seg. Og Cherie har løpt! Hun storkoser seg i terreng som hun kjenner godt igjen.

Her er vi i "Jentoft-skogen" på Ballstadøya. Her traff vi på en dame som mente at hunden måtte få løpe fritt og vi ble stående lenge og prate :-)
 Sola lurer i havoverflaten...ikke lenge til den skinner på oss igjen:
 Tilbake i bua, så er det ikke inn Cherie vil først og fremst. Hun stortrives ute på bryggekanten:
 Neste dag var vi på Haugheia med tante Annemor og Lady; kjempetur hvor jentene løp og løp!
 Det er lite snø her nå, men et lite melisdryss på Skottind da vi gikk ut i dag:
Dagens tur gikk forbi Reine gård; her testet vi ny vei og det gikk helt fint. Da slapp vi å gå gjennom selve gårdstunet...i stedet fikk vi en fin port:
 Den kan brukes til så mye, også til å se seg omkring:

Tilbake på hovedveien og på vei videre til Kræmmervika:

Etter å ha passert Kræmmervika, gikk vi ut på Gjermesøy. I dag tok vi en ny vri og gikk inn på øya og opp på en høyde hvor vi fikk ny utsikt mot Vestfjorden:
 På vei ut på moloen, fikk vi se flere båter som gikk ut:

På hjemveien ble vi stoppet av en koselig dame som så gjerne ville hilse på en toller :-) Det ble et koselig møte med masse hundeprat før vi endelig kom hjem. Det måtte bli en dusj på frøkna...og ull-løs som hun begynner å bli, hutret hun litt...det hjalp med å legge det ene sauskinnet på gulvet:

God fortsetning; i morgen er det nyttår.