fredag 30. mai 2014

Etter-påske på Ballstad.

Været vekslet veldig............fra å plukke hestehov til nytt snøfall:

Vi gikk blodspor i Jentoft-skogen; blant skikkelige rotvelt. Sporingen gikk bra til tross for melis-drysset som hadde kommet i løpet av natten....
Så gikk vi tur på Einangen med tante Annemor. Den endte ned i Petvika.....og etterhvert fikk vi kaffe hos kusine Siv, men akkurat her har vi appelsinpause: alt går ned i en toller :-)

Neste tur ble via Solbakk, Solstrand og endte i Selneset. Her har Cherie fått "øre på noe"

Cherie og jeg tok en "mini-Monsen" - vi gikk rekka på langs fra Ner-Gjerstad og hjem til Øyaveien. Det var en flott tur og kan anbefales...

Herlige Cherie; jeg satte meg på en stein på vei ned fra Grav-fjellet for å legge inn skrytebilde på fjæsboka.......og når jeg ser ned, så har Cherie lagt seg ned stille og rolig..venter på mor <3 p="">
 Far har reist, og det er arbeidsdager:

.men vi tillot oss en lunsjpause i det fri: Haugheia med Lady og tante Annemor :-)
 Så litt sportrening på kvelden - må jo utnytte godværet. Dårlig gjort å legge sporslutten rett ved dette? Skal være ærlig å si, at den siste pinnen ikke hadde like stort fokus som de andre ;-)
 Kveldstemning i bua:
 Finvær! Da ble det fridag! Og den ble utnyttet til det fulle! Først en tur fra Flæsa på toppen av Offersøykammen:

Så en tur fra Haukland over Klumpan (gamle kjerreveien) til Utakleiv........
 rundt Veggen forbi Tåa og tilbake til Haukland:
 Så ettermiddagstur til Eggum

.og avsluttet kvelden i Borgvåg:

Neste dag - etter arbeidstid - måtte vi tilbake for å prøve å finne sitteunderlaget som ble glemt dagen før:

Påskjønnelsen bel en tur på stranda - endelig!
 Og kveldstur på moloen på Ballstadøya
 Så ble vi invitert med Berit på tur vestafor....dvs i Flakstad kommune..Ikke noen godværsdag...

Og avsluttet i Nusfjord...............hos Berit og Asbjørn; trolsk utsikt:
 Neste dag, fikk vi lagt et blodspor på Ner-Gjerstad...bare måtte ha bilde av noe av det vi passerer; herlig!

Dagen derpå; sporet er gått og dyret "hanket inn":
 Det nærmer seg slutten på oppholdet og ny godværsdag var i vente. Litt jobb på morgen og så ut på tur; denne gangen Nonstiden på Ballstad. Flott med ørn over hodet:
 .og Skotttind i bakgrunnen. Snø  i lufta, blå himmel og sol

Her tok vi en sen lunsj

Så la jeg et nytt blodspor før vi begynte på neste topp; Middagstinden overfor Mortsund på andre siden av Buksnesfjorden
 vi tok middagen her med utsikt til Ballstadøya og Nonstinden.og selvsagt Skottind

Brandsholmen
 Siste dag før avreise; tur til Henningsvær. Først en stopp ved speilet i Lyngvær:

Og helt til slutt - etter deilig middag hos tante Annemor og onkel Tor (der blir det alltid full uttelling for Cherie også - fisk er godt!) før vi kjørte til Selnes og gikk blodsporet; mer enn 24 t gammelt og i 3-4 cm nysnø:
Det gikk kjempefint! Snø er toppers! Så gjenstod bare ett par ting: pakke og vaske oss ut. Neste formiddag gikk flyet vårt hjem....