tirsdag 3. august 2010

Matauk!

Så har alt besøket vårt reist, men før de dro rakk far og Arne å få opp denne ruggen fra Nappstraumen: kveite på 50 kg!
Ikke noen liten kar; vi vurderte aldri å putte den i vår egen fryser...da måtte vi investert i ny! Så denne ble solgt; og så langt i år den største kveita de hadde fått inn på dette fiskemottaket! Artig!
Men så var det bare oss igjen...veldig tomt og rart! Etter å ha sovet litt ekstra, så tok vi oss på tak og kom oss ut igjen.

Cherie har både snute og hode som fungerer i tillegg til næringsvett: se her hva hun fant hengende på veggen i passende høyde....tørrfisk! Gjett om hun koste seg?! Og for første gang opplevde jeg at hun knurret til meg...og Tascha: hun var redd for å miste herlighetene.
Så gikk vi på tur; det regnet og topptur fristet ikke, så vi gikk i lavlandet...og vi fant - vi fant! Blåbær og multer i lune hellinger. Tascha kunne dette fra før...og Cherie brukte ikke lang tid på å skjønne opplegget.
Det som de ikke rakk å stappe i egne snuter, havnet her:

Nå har vi nok av denne sorten; på de neste turene blir blåbær prioritert.
I dag har vi gått blodspor igjen, kjempebra begge to. Jeg erfarer stadig at jeg må stole på hunden...og ikke det jeg selv mener å huske(!)...for luktesans har jeg jo ikke. I tillegg har vi trent litt utstilling (Cherie) og bronsemerke (Tascha) + tatt en liten løpetur tur-retur Kræmmervika...nå ligger damene rett ut etter sitt vante kveldsmåltid..kommer nok ikke til å merke mye til de i kveld.

1 kommentar:

  1. Den kvetia skulle det ønske det var jeg som fikk på kroken, men det nok ikke så mange sånne i oslofjorden.

    SvarSlett