tirsdag 13. august 2013

Siste innspurt før NVM 2013

Etter samlingen på Gjøvik, hadde jeg fått en del praktiske oppgaver. Laget skulle "uniformeres". De andre 4 hadde vester fra tidligere og ny var kjøpt inn til meg. Dvs ikke helt riktig størrelse og den manglet skrift på ryggen. Det andre som skulle på plass, var nye svarte bukser og T-skjorter. Jeg tok en runde på Sandvika Storsenter for å se på XXL; fant riktige bukser på salg og fikk en ide om at kanskje Fotball-shopen der kunne trykke tekst på vesten. Det kunne de, men de hadde kun hvite eller sorte bokstaver. Lite å finne på hobby-butikkene også, så jeg begynte å bli opprådd. Sendte meldinger rundt til bekjente; så kom jeg på at det fantes jo noe som het grafisk industri. Jeg søkte på Gule sider, og sendte mailer på kvelden. Neste dag får jeg svar fra en av de; tips om et firma som heter Studio 5 Grafisk AS. Jeg sendte bilde av vesten på mail og ringte samtidig: i løpet av 5  minutter hadde jeg bekreftet at dette skulle de ordne for oss :-)

Far kjørte avgårde neste dag og da jeg kom hjem fra jobb lå vesten der med NORGE i store gullbokstaver på ryggen: fantastisk! Da dro jeg avgårde igjen, fikk tak i bukse til meg selv og T-skjorter til hele laget.

Så var det treningen da; Kristine og jeg var blitt enige om å møtes på Eggemoen ved Hønefoss for å legge spor den siste helgen før vi skulle dra. Jeg drømte om flate lyngmoer i åpent terreng; tørt & varmt!

Hahh!

Lørdag i det vi møtes, åpnes alle himmelens sluser seg - sikkert over hele Østlandet. Vi startet nå trøstig sporleggingen; med nye små og søte rådyr-klauver....så små at de ramlet ut av færtsskoene mens vi gikk. Snakk om utfordring! Det bøttet ned; støvler & sekk fyltes med vann...og det gjorde terrenget også. I tillegg mistet jeg mikrokortet ut av GPS-en ved et batteri-bytte....fortvilet lå vi på alle fire og letet....så ramlet den ut fra en fold av en regnjakkene ;-)

Da 2 spor på ca 400 m hver og 1 spor på ca 1000 m var lagt, så ikke jeg råd for å legge et vanlig spor for Tascha....jeg stormet hjem og inn i en varm dusj....og hutret resten av dagen.

Søndag var det varmt igjen....og masse biler parkert i området. Jeg kom litt tidlig for å legge et "fotspor" for Tascha slik at hun også skulle få bruke hodet litt. I alle retninger sto det bærbøtter og ender i lufta: folk hadde gått mann av huse for å drive mat-auk; midt i sporene våre.


Og det var ikke mye fært igjen i terrenget; sporoppsøket ble så som så: det var først i første vinkelen, som var godt merket, at "hunden satt"...derifra gikk sporingen ganske bra. Men både Hjørdis og Cherie slet!




Litt missmodig pakket vi sammen mens vi trøstet hverandre med at det tross alt var ei treningsøkt!

Kristine reiste hjem og jeg gikk sporet med Tascha. Hun var jo riktig så opplagt; og de første 400 meterene var kjempemorsomt å gå: hun gikk, plukket pinner og så sant jeg var rask med belønning, så fikk jeg relativt hele pinner levert. Der hun feilet, korrigerte hun seg selv...det var nydelig ;-) SÅ var det tydeligvis vanskeligere- og jeg tror det handlet om varme (!), liggetid (3 timer) og lengde (>800 m)! Vi kom i mål med god tålmodighet; mistet 2 pinner på slutten: totalt 6 av 8 pinner levert.

Så var det bare å reise hjem for middag og pakking av bil; Danmark neste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar