lørdag 25. januar 2014

Vår vårs vakreste eventyr?

Det er lenge siden at tanken om at jeg ville ha et  valpekull på Cherie dukket opp. Da oppdaget Cherie's gode sporevner samt at hun gjorde det bra i utstillingsringen, fant jeg ut at jeg ønsker at hennes linjer skal videreføres. Ingen hunder er perfekte - i likhet med oss to-beinte - men samlet ser jeg så mye bra, at jeg har tanker om at vi kan bidra med noe positivt til rasen. De 2-3 årene som har gått etter at tanken slo rot, har blitt brukt til å sondere, diskutere og jobbe meg fram til hva mitt mål med dette valpekullet skal være.
Jeg har søkt om å få godkjent kennel via NKK; prosessen der er i sluttfasen og det nærmer seg løptid for Cherie.
Vi er så heldige å komme i kontakt med en flott tollereier i Sverie; Malin Nelson, som i tillegg til å ha 2 tollere som hun er svært aktive med, også instruerer andre hundeeiere i lydighet, jakt og bruks.
Kennelens første kull er planlagt mellom
Malin's toller Keno-  SE VCH Agrosofens Bolero







og vår N VCH NUCH Carve Canem Cherie





Mer informasjon om Keno finner dere ved å gå inn på oppdretterens hjemmeside:
  http://agrosofen.se/v-ra-kullar/kull-7/keno.html
Cherie's oppdretter har også en hjemmeside hvor mer informasjon finnes:

Helsestatus er klarert for begge og linjene vurdert mot hverandre. I tillegg har vi vektlagt bruksegenskaper og hvordan disse to utfyller hverandre.

Vi venter i spenning; både Malin i Sverige og jeg her på løpetiden; det er ennå en stund til vi vet hvordan dette går. Lykkes vi, er jeg ikke i tvil om at dette blir flotte hunder. Takk til de som har hjulpet meg så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar