mandag 7. mai 2012

Triathlon

I helgen har frøknene vært på "hotell"...og jeg tror vel ikke det har vært så mye aktiviteter. De har nok fått turer, og godt stell, men utfordringer og ordentlig strekk på lemmene har det nok vært dårlig med. Samvittigheten min tror hvertfall det ;-)...og når dørstokkmila ble for lang i morges til den løpeturen jeg egentlig hadde tenkt vi skulle ta før jeg dro på jobb, ja, så måtte jeg jo plastre på såret: vi tok en "triathlon".
Derfor gikk tights og joggesko på, magebelte, seler, hanefot og strekkbåndet tatt fram..samt lommene fylt med godbiter. Og det var to lykkelige rødhårete jenter som svinset ut sammen med meg. Vi kom ikke så langt over Båstad før de været vann og tempoet gikk betraktelig opp - like målrettede begge to! Jeg fikk trimmet bremsemusklene...utover det ble det en lett tur for meg. I Leangbukta, ved vannkanten, fikk de komme løs og løp langs fjorden mens jeg løp gangveien...og så var det svømmetrening. Cherie er slik at får hun ikke noe å hente, så tar hun seg sving likevel ut fjorden og inn igjen. Tascha har blitt litt forsiktigere med årene, men etterhvert fikk hun bløtt pelsen ordentlig hun også. Da en pinne ble liggende midtfjords kunne jeg faktisk dirigere henne utover for å hente den. Hun tar kommandoene høyre og venstre...det er virkelig morsomt å se på. De fikk svømme masse...helt til at jeg så at nå var de slitne. Så ruslet vi hjemover - det er gode motbakker! Og hjemme ble det en varm dusj - for å få ut saltvannet av pelsen og velfortjent middag. Far elsker jo å teste kunster på disse to, så det ble litt trening med agurk på snuten og rulle rundt. Så en times hvil før siste øvelse: lydighetstrening. Først Tascha som nå får til "svenskesvingen" og tok fort øvelsen "sitt foran". 270 ° og 360 ° svinger er null problem for henne - enten de går til venstre eller høyre: det er gevinsten for god kontroll på fri-ved-fot. Vi øvde på noen av rallylydighetsøvelsene og tok også ett par lydighet klasse 1 ..plusset på til slutt med enkelt dekk i 3 minutter. Så var det Cherie sin tur til det samme...vi ble litt forstyrret av naboen og Silke som kom og skulle inn...men da greide hun å ligge i ro på enkeltdekken...som vi hadde startet på nytt noen ganger (kjedelig å ligge rolig SÅ lenge)...det ble 3 minutter på henne også med belønning underveis. Så den må vi repetere noen ganger igjen; dette kunne hun bedre. Rallylydighetsøvelsene går også bra...bare jeg greie å holde på oppmerksomheten hennes :-)....Cherie er en veldig våken hund som er klar for alt som måtte skje...spenstig og allert som den svenske dommeren sa på en utstilling. For å få litt moro - så avsluttet vi med øvelsen "sitte bamse på stubbe og vinke"...det er en familiekunst fra morsiden av familien. Camilla; nå kan Cherie den også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar