søndag 6. januar 2013

"Fjols til fjells"

Det var tittelen på en god, gammel norsk film...uten sammenligning forøvrig, så har vi stooorkost oss!
Værmeldingen var ikke for optimistisk - og det kom flere skjær i sjøen som gjorde at jeg en periode tenkte at det er kanskje meningen at vi ikke skal til fjells.
Jammen er jeg glad at vi trosset alle utfordringene og dro: vi har har hatt herlige dager...og særlig slutten var kanon!!!
Totalt 4 hunder i en hytte kan jo også være en utfordring, men det gikk bra. Vi har vært på turer - med og uten ski - vi har lekt og vi har hatt små treningsrunder.... nye rutiner:  1/4 rundestykke med 1/2 boks makrell i tomat på hver sammen med meg før de andre står opp..kos og omega-3.
Fredag var Tascha og jeg alene på tur
 Tascha elsker å gå på skitur - kjempeflink å dra og ikke noe kaos i sporet
Utsikt mot Beitostølen på vei tilbake
 Og...da vi kom på veien inn mot Knuts Hyttegrend, kom hum jammen over et spor :-)
Lørdag var det Cherie's tur til å få bli med meg alene på tur. Vi tok samme runden, hadde et fantastisk vær - knall blå himmel, sol og gnistrende føre. Dessverre var jeg så rask med å komme meg ut, at mobilen ble liggende hjemme og det ble ikke noen skrytebilder. Ved hytta var det full lek ute i snøen:


 Cherie hørte de andre hundene og ble veldig ivrig i trekkingen de siste meterne:


Cherie er jo ikke "skuggredd" og utfordrer "sjefen"
 På kvelden ble det enda mer foto shooooot:
...dekk eller flat?

Shanto har også lært seg flat nå etter "leiroppholdet" med Cherie


..her gjenstår det litt..


Og så...litt senere "forsvant" Cherie...og hvor fant vi henne??
Og så kom avslutningen: to-spann inn mot Bitihorn! Det vil si; jeg måtte løse trekkingen på denne måten: Tascha fikk løpe løs - da ligger hun 30-50 meter foran oss...og Cherie ble en prima trekkhund. Lite tull og god framdrift! Og for et vær og føre!!





Det var vel årets store skitur....spørs hva vi fåt til videre, men om dette er forsmak på hvordan resten av året blir, så ser jeg virkelig fram til 2013 :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar