lørdag 24. mars 2012

Tannvisning 9,5!

Mmmm! Nemlig, men så gikk det jevnt nedover! Lineføring 8. Dekk fra holdt 6,5. Innkalling fra sitt 8. Stå under marsj...min feil...0. Enkelt dekk....Cherie fant det for godt å rusle seg en liten tur etter 55 sek...0 (synd for der lå vi an til en 9,5...sa dommeren). Helhetsinntrykk 8,0...den siste trøster vi oss veldig med!
Jepp. Vi stilte på NRK Osloavdelingens Bronsemerkeprøve i dag...i Sørkedalen i strålende solskinn og leirete underlag, med masse hyggelige hundeførere og hunder. Etter intens trening de siste dagene - hvor gjennomføringen egentlig ble dårligere - en urolig natt og en løpetur på morgenen for at mor skal komme i form igjen (Hahh virker det som Cherie tenker der hun lunter med - løping i bånd er ikke "her cup of tea") så var egentlig utgangspunktet dårlig...MEN...så tok mor seg selv i nakken (tenk det!) og dro avgårde. Det var 12 påmeldte, men jeg tror det var 11 som stilte og vi som nr 7 av de 11. Og det gikk som det gikk! Ikke noe å si på dømmingen, for jeg vet at vi kan så mye bedre enn dette. Likevel er jeg fornøyd med å ha prøvd oss, se våre svake punkter og jobbe videre med de. Det var en veldig god trening i å være i en "konkurranse-setting" - Cherie fikk trent seg i være sammen med så mange hunder, hun fikk vist at hun ikke stakk langt til skogs når hun vandret avgårde (det var det en del som gjorde) - hun ble mer sånn "oksen Ferdinand"....hmmm...her var det noen gode dufter i bakken...og slik tuslet hun liksom i sin egen lille verden....sporhunden! Og føreren var vel litt der hun også...både under lineføring og stå under marsj...tok ikke inn instrukser fra dommeren..der jeg gikk  ;-).
Cherie fikk masse gode tilbakemeldinger fra dommeren likevel...både på utførelse, gemytt og ...utseende. Så sjarme kan vi! Bedre lykke neste gang. Nå skal vi ha en treningsfri søndag - dvs lydighet. I tillegg til lydighetstrening for bronsemerke, så har vi trent på stimuluskontroll trinn 5 denne uken. Vi har testet "tulle-kommandoer" mot riktige kommandoer. Foringsprosedyren vår har vært et utmerket verktøy til dette både mhp holde posisjonen og da handling på korrekt kommando. Begge to sitter som prester og venter på ordet værsågod før de "hugger innpå" (er det noe riktig godt i skåla så renner siklet i strie strømmer, men sitter gjør de). I dag fikk de snaddermat og de var helt herlige der de satt og så på meg og skåla. Så sier flere enstavelsesord - de veksler blikk, men sitter! Så tar jeg et flerstavelsesord...det pleier også å gå bra, men i dag når jeg sier hårbørste så begynner tydeligvis en av de på danseøvelsen (gå rundt) og den andre hiver seg instinktivt etter, setter seg...og jeg kan ikke annet enn å si værsågod!
Mandag er siste kurskveld - litt synd for det har vært både hyggelig, morsomt, lærerikt og motiverende...men jammen skal det bli godt med påskeferie også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar