tirsdag 3. april 2012

..morgenfugler!

I dag gikk reveljen kl 6....og dette er påskeferie. Gutta skulle ut å dra skrei. Jeg skulle kjøre de slik at jeg fikk bil resten av dagen..og jammen var det en fordel. Da fikk jeg sett hvor strålende vær det var.


 Etter å ha satt av fisker'ne på Lilleeide brå-bestemte jeg meg for at vi jentene skulle ut på tur - NÅ - før de andre påsketuristene hadde "fått snurr'n uta uinnerbuksa" som de sier her.

Valget falt på Haugheia og det var ganske tungt å gå...i løssnøen. Og ikke hadde vi tatt med snøsokker - det ble endel is i pelsen under labbene. Men bortsett fra det, var det en helt fantastisk tur. Været var nydelig og først på tur tilbake møter vi andre, blide påsketurister som konstaterte at de ikke var så tidlig ute....likevel. Nyt bildene:

Gravdal i front - Ballstad lengst ut





Varder plassert slik at det kan se ut som folk...ikke bare Tascha som  ble lurt


Fjellbjørk som kryper langs bakken - krøller seg i ly mot vinden.




Nappstraumen
Og da vi kom til bilen etter turen, hadde påskelabyrinten akkurat begynt...så vi gikk ikke glipp av den i dag. Da den var ferdig, hadde skyene kommet...jammen riktig valg i dag. Senere på dagen tok vi en runde på Bolle-myra med tante og Lady, den runden også i solskinn (kjappe skift her nord). Og nå snør det igjen - tiddelibom! Gutta? Fikk masse fisk...og fikk levert. Nå er det stopp i fiskeriene sies det ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar