fredag 27. juli 2012

..finnes ikke dårlig vær...

så vi gjør så godt vi kan med å være ute og på tur. Det holder hardt når det blåser sørvest kuling og regner flatt, men ett par topper har vi da trosset oss til...i tillegg har vi en to-beint i familien som har gjennomført det årlige sommerbadet; nemlig!
Mandag gikk vi på Eltofttuva - hadde håpet at været skulle gitt seg, men det økte vel heller på!

Andrea, Cherie og Bernt Christian på tur opp
...ikke lett å fokusere i slik vind - hverken for fotograf eller objekt
På toppen!
Tascha var hjemme denne turen; mest av hensyn til labben. Egentlig tror jeg hun var glad...for hun er ikke spesielt glad i sånt vær....og jeg kan fortelle at vi har tørket fjellsko i flere dager etterpå! Det surklet godt da vi gikk ned igjen.
Tirsdag var det egentlig bare å holde seg fast! Alle ferjer ble innstilt og cruisebåtene kansellerte anløp! Så da var vi innendørs- alle sammen. Onsdag trosset vi oss ut -kjørte til Barth på Bøstad og kjøpte nye gummistøvler! Så tok vi turen til Aalan gård og hilste på kje, minigris (som ble så begeistret for meg at jeg måtte søke ly innendørs - igjen :-) ) og kaniner. Det var en liten gutt som storkoset seg. Vi fikk også se ysting av ost, kjøpte urter, ost, egenprodusert garn og tok oss en kaffekopp før retur hjem. Jeg hadde også vært innom apotek og kjøpt sutursett - så tok jeg stingene i labben på Tascha så lett som bare det. Og såret har grodd fint! Bruker sokk når vi er på lengre turer- bare for å beskytte arret litt. Men det ser som sagt bra ut.
Onsdags kveld ble det besøk på Solbakk - herlige kaker og koselig selskap!
Så la vinden seg! Skylaget henger ennå igjen - særlig innover øya, men her på Ballstad ble det plutselig så mye lysere og triveligere...vi la ut på tur inn i Kyllingdalen!
Portgutt!
...glad gutt!
...og lykkelige jenter i Kyllingdalen
 Tilslutt ble det kveldstur til Ytretinden sammen med Andrea, Jørgen, ho tante og Lady. Her gikk det fortsatt noen byger, men vinden var helt fraværende. Denne toppturen er herlig for de firbeinte; i år som i fjor er det ikke en sau å se - ikke en lort! De tre jentene hoppet og spratt - tok et felles bad..Lady jobbet veldig med å holde flokken samlet...og Cherie følger med at jeg er med. Tascha er mer trygg på at jeg følger på.

..endelig framme ved Ytretind og stempling av 6. toppen!


Utsikt mot Eggum og yttersia
 Og så gjennomføring av årets sommerbad! Jeg kan fortelle at vanntemperaturen vel er omtrent som lufttemperaturen...litt under +10 gr C...brrr!
Nå gjenstår 4 topper...og en del sporarbeid...og vi har ikke mange dager på oss...dette skal holde hardt! Tåler ikke mer sørvest nå....blod er kjøpt og står til tining!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar