mandag 16. juli 2012

...sånn kan det gå.

Ingen god start på ferien for Tascha. De første to dagene var det skikkelig skitvær - regn og sørøst kuling? - og bare rusleturer på Ballstad. Jeg har heller ikke vært helt i form. Startet dagen med ett par ibux, for nå hadde jeg fått nok av hodepinen og det var jo ikke dette vi skulle bruke feriedagene på! Så kjørte vi til Leknes og gikk tur i myrene med Lady...og da kan man forestille seg hvordan 2 - i utgangspunktet rødfargete - tollerfrøkner ser ut etterpå? De hadde jo fått løpt fra seg og bade i alle myrhull de fant på veien. Derfor tenkte jeg at den enkleste måten å få all gjørmen ut av pelsen på, måtte jo være et sjøbad med påfølgende dusj etterpå....og lykke var det en stakkars stund...de hoppet etter dummien og apporterte nydelig inn. Da jeg så skulle ta de opp på terrassen for skylling, så jeg at Tascha haltet...og oppe på terrassen lå det saftige blodspor...:-(. Jeg fikk både se på og skylle med ferskvann...og så at det spriket godt i den ene tredepoten. Det er et veterinærsenter på Leknes og jeg ringte dit; de var jo stengt, men hadde vakttlf. Og herlige veterinæren svarte med en gang...var langt avgårde, men skulle kjøre mot Leknes og så gi meg beskjed når jeg kunne sette meg i bilen. Og han holdt ord. Vi kom rett inn, fikk dopet ned ei jente som så absolutt ikke likte seg (så nå er vi vel tilbake til start med hensyn til dyrlege-besøkene våre), sett på såret som var dypt og som burde syes (puh ...har en så dum angst for "å rope ulv" uten grunn). Det ble 3 sting med tynn tråd og nål etter rens, fucidin og bandasje...og noe jeg vet hun ikke blir glad for...lampeskjerm! Så her ligger vi...
med beskjed om å la det få luft, men holde det tørt og være i ro 1 ukes tid - dobbelt uff!

...og søstra synes dette var nifst...både å se Tascha ligge sånn...og så den skjermen da! Hun har nok fått noe å tenke på:
mens Tascha sukker innimellom:
vi bare venter på at hun skal våkne og starte runddansen med skjermen :-(

3 kommentarer:

  1. Takk. Vi fikk ro etterhvert i natt. Og når hun bare har vendt seg til å ha skjerm på, så tar vi den av når vi er sammen og jeg kan følge med; da blir livet straks litt bedre ;-). Cherie synes den skjermen er skummel hun også...selv når den sitter på en hund hun kjenner så godt.

    SvarSlett
  2. usj da, en Toller og holde seg så leeeenge i ro, stakkar. Håper det går bra.

    SvarSlett